2014. január 12., vasárnap

A sikeres nyelvtanulás titka – egy elfoglalt csepeli anyukától


De sokszor hallom, hogy nincs időtök, nincs energiátok a nyelvtanulásra! Bemutatom Nektek Brigi történetét. Tavaly ő volt az egyik legsikeresebb diákom. Főállásban a tavalyi legfontosabb támogatónk, a nemzetközi hírnevű Bmax Kft munkatársa.


Brigi kétgyerekes anyuka, Csepelen él és dolgozik. Amikor épp nem a munkahelyén van, akkor a gyerekeket látja el, a szülői munkaközösség feladatait végzi, vagy pluszmunkával igyekszik megélhetését biztosítani. Brigi, hogyan szántad rá magad a nyelvtanulásra?

A munkám során kifejezetten nem szükséges számomra az idegen nyelv ismerete, de mivel a cég, ahol dolgozom a családunké, így az én munkám sem csak a hagyományos értelemben vett könyvelési és pénzügyi munka.  A Bmax Kft egy igazi családi vállalkozás, hegesztőgépek gyártásával foglalkozik. A cég 24 éve alakult, de korábban már a házunk pincéjében kialakított műhelyben „bedolgozóként” is hegesztőgépek gyártásával foglalkozott édesapám. Már a kezdetekben is dolgoztak a szüleim külföldi megrendelőknek, de jelenleg is a gyártás nagy része külföldi piacokra irányul, így a mindennapos ügyek intézéséhez szükséges az alapszintű nyelvismeret. A másik hajtó erő pedig nálam is az volt a nyelvtanulásban, hogy a diplomám megszerzésének feltétele volt a sikeres nyelvvizsga.

Na jó, de hogyan találtál a nyelvgyakorlásra időt és energiát?

Nehezen kezdtem bele a tanulásba, mert igazából a munkám végzéséhez szükséges képesítésekkel rendelkezem, a Főiskola pedig nem szabott meg egy dátumot, időtartamot, ameddig be kell mutassam a bizonyítványom. Viszont két gyermek édesanyjaként a gyerekek angol leckéjét folyamatosan követve, segítve őket a leckéikben még inkább megfogalmazódott bennem, hogy na most el kell kezdjem újra az aktív tanulást.  Nikit rég óta ismerem, hiszen ő volt a cégünk segítségére szeptemberben az esseni hegesztéstechnikai világkiállításon is és korábban tanultam is vele egy-két hónapon keresztül angolul. Nehéz volt a kezdet, de Niki töretlen lelkesedése, öröme az apró sikereimnek mindig átlendített a holtponton. Mert holtpont volt nem is egy, hiszen család és munka mellett nem könnyű a tanulás. De mikor én is éreztem, hogy értem és nem fordítom, amit Niki mond nekem, teljesen meglepődtem. A nyelvtanulásnak ezt az élményét korábban sosem értem el és ez szárnyakat adott. A nyelvvizsgától tartottam természetesen, de a vártnál könnyebb volt, de hiszen Niki mondta is, hogy mindent tudok, amit tudnom kell. 

Tudod, Brigi, büszke vagyok Rád: mert nem hagytad abba a nyelvvel való foglalkozást a bizonyítvány átvételekor, és már könyvolvasásra is mertél vállalkozni, sőt örömöd leled benne. Mi változott a felkészülés és a vizsga óta Benned, a nyelvtanulással kapcsolatos hozzáállásodban?

A nyelvvizsga után természetes volt számomra, hogy nem hagyom abba a tanulást, hiszen nagyon sok dolog vár még rám az angol nyelvben, amit szeretnék megérteni, vagy elmondani. Kaptam egy angol regényt, először beleolvastam és letettem, hiszen nem értettem teljes egészében. De Niki csak bíztatott, hogy olvassak sokat, hallgassak sok angol szöveget, mert így is lehet tanulni. Őszintén szólva ezt nem hittem el, de újra belekezdtem a könyvbe és rájöttem, hogy bár tényleg nem értek benne minden szót, sőt van, hogy egész mondatokat sem, de idővel mégis rájövök, miről szól az éppen olvasott rész és ez határtalan jó érzés volt. Vagy ha nem jöttem rá, akkor újra olvastam többször is részeket a könyvből és az segített.  Legalább ilyen motiváló volt és ma is az számomra, hogy Niki minden apró eredményemnek őszintén és szívből örül velem együtt. Így az első angol regényem után igyekszem folytatni és tovább fejleszteni a tudásomat

Tényleg nem gondoltam, hogy a nyelvtanulást nem csak feladatnak lehet megélni, de nekem ez Nikivel sikerült és nagyon örülök, hogy együtt tanulunk tovább. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése